09 Ağustos 2008

Üniversitede Kubuntu

Bilgi İşlem Müdürlüğü'nde yarı zamanlı çalışırken aklımdan geçen hoş bir fikir idi üniversitede öğrencilere açık olan bilgisayar laboratuvarındaki bilgisayarlara Windows'un yanı sıra bir Linux dağıtımı da yüklemek.

Bu önerim onaylandıktan sonra çalışmalara başlamıştık. Kullanılacak dağıtım olarak Pardus ve Ubuntu'yu denedikten sonra Kubuntu'da karar kıldık. Standart kurulum ardından gelen birkaç uygulamayı kaldırdık, öğrencilerin ihtiyacı olacak uygulamaları yükledik, sistem derinliklerine dalarak birçok ayar ile süsleme verdik ve son olarak elde ettiğimiz bu Kubuntu'yu laboratuvardaki bilgisayarlarda varolan Windows XP'nin yanına yerleştirdik.

Gözlem yapması keyifli oluyor bu aşamada. Yaz okulunda ders alıp laboratuvar bilgisayarlarında ilk defa farklı bir işletim sistemi ile karşılaşan öğrenciler aslında pek de kolay bir şekilde günlük bilgisayar kullanım ihtiyaçlarını Mozilla Firefox, OpenOffice.org, Emesene gibi uygulamalar ile karşılayıp işleri bittiğinde bilgisayar başından kalkıyorlar. Hatta gördüğüm kadarıyla bazı öğrenciler sırf kullanmaya başladıkları bu yeni işletim sistemini tanımak için karıştırmaya kurcalamaya bile başlamışlar :)

Tabii ki asıl Linux kullanıcısı öğrencilerin de güz dönemi okula döndüklerinde yaşayacakları sürpriz ve tatmin olma duygusunun oldukça yüksek olacağını düşünüyorum ;)

Birkaç resim ile bu yazıyı sonlandırıyor, mezun olduğum üniversitedeki daha çok öğrencinin Linux tabanlı işletim sistemleri ve özgür yazılım ile tanışmasını diliyorum.

3 yorum:

Volkan dedi ki...

sonunda ruyalar gercek mi oldu ne :D olmeden Cankaya'nin labinda da linux gorduk ya artik olsem de gam yemem :) tebrikler Efe ;)

Adsız dedi ki...

Sonunda Kubuntuyu rahat rahat inceleme fırsatı bulabileceğiz yani^^
ne diyelim tebrikler...

ras0ir dedi ki...

Tebrik ederim :-), çok güzel bir gelişme olmuş gerçekten de.